Perşembe, Mart 02, 2017

To-Do List

Bir süredir günlük ev işlerini yaparken bile kafa dağınıklığı içindeyim. Pazartesi sabahı fark ettim bu halimi. 
Mutfakta bir işe başlıyorum, diyelim bulaşık makinesi boşaltıyorum, elime geçen bardağı büfeye koymak için salona gidersem yandım! Haydiii, salonda ortalık toplamaya başlıyorum. Yahu, bulaşık makinesi orada açık kaldı, seni bekliyor, git bitir işini, değil mi? Yok işte!
Ordan oraya atlayarak yarım yarım yapılan işler, böyle bir iki derken yorgunluk veriyor. Onu farkettim. Bir de asıl yapılması gerekeni unutuveriyorum, o fena.

Dedim, kızım saçmalamayı kes! Yap listeni, işlerini yaz, bak günün sonunda tamamsa tamam.
Valla işe yaradı.
Üç gündür yaza, listeleye, yaptıklarıma tik ata ata yeni bir eğlence buldum.

Demek çalışma hayatı, iş disiplini kanıma işlemiş. Not alıp, liste yapıp, kontrol ederek çalışmak  bir yandan da kafamı toplamama yardım ediyormuş.



Bu sene orkidelerin üçü birden açacaktı, bir saksıdaki pembeleri yanlışlıkla kırdım ki, tam gonca haldelerdi. Çok üzüldüm bu sakarlığa.
Sonra sarılar açtı, onlar iki kardeştiler. Sonra da bu beyazlar açtı, dördü bir arada.
Saksıdaki nergisler eve iki haftadır eğlence getirince, bu defa da saksıda lale aldım, bakalım ne renk açacaklar diye bir heyecan bekliyorum.



Geçen hafta bir akşamüstü, bir saatliğine kaçıp Şulem'e gitmiş, çay içip sohbet etmiştik.
Miço, tüm asaletiyle uzaktan ve tepeden baktı,  kendini bana sevdirmedi.
Olsun ama, ben de bir fotosunu kapıverdim işte!

Bu haftanın çay saatini Aslım'da geçirdik. Böyle yakın mesafelerde olunca komşuculuk iyi oluyor.
Daha karşıya geçip, bir öğlen Beşiktaş'ta  mantı yemek sözüm var, hayli zamandır tembellikten bekleyen...

Bugün check-up yaptırdım, nerdeyse bütün günü hastanede geçirdim. İyi oldu, üstümden yük kalktı, hepsi bir arada.
Sonuçlar da iyi, maşallah diyeyim de ben yine de...

Bugünkü liste tamam!

10 yorum:

  1. kesinlikle ben de plan yapmazsam ipin ucunu koca bir telase aliyor. cok faydasini goruyorum.
    bir de sey soracaktim orkideler icin ne yapiyorsunuz? kendini -turlu cabalarima ragmen- yine de yasatmaya calisan bir orkidem var ve cicegi gectim iki yesil dal verse supriz oluyor:)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bu organize olamama hali bende de var ya hu. bir de bildiğin vakit kaybı bi de oraya buraya koşmadan kaynaklı yorgunluk. Amerikan tipi ev kadını olup her şeyin listelerine mi alışsak ne? bak mesela :) https://tr.pinterest.com/pin/15129348727802884/ - elektra :)

    YanıtlaSil
  3. İlk önce 41 kere maşallah diyeyim, sonuçlarının güzel çıkmasına :)

    Orkidemi açan yerden bende kırdım geçen gün ve çok üzüldüm ama şükür ki hemen kırılan yerin alt boğumundan yeni bir dal verdi. Yakında çiçeklenir muhtemelen tomurcuklar :) Gözüm gibi bakıyorum şimdi ♥

    Benim de kafam bir dünya :/ Günlük listelemeyi denesem, becerirmiyim ki :) Denemeden anlayamayız di mi ;)

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Yağmur,
    Ben bu hızla cevap verince, orkideler açtı da soldu bile sanırım. ;)
    Orkideler bol ışık alan yerleri seviyorlar ama doğrudan üstlerine güneş düşmesini sevmiyorlar. Bir de çok su istemiyorlar, köklerinin de ışık alması iyi oluyor. Gerisi onlara kalıyor bizim evde, keyifleri gelince açıyorlar. :)

    YanıtlaSil
  5. Elektram,
    Kafası kopmuş tavuk misali koşturmayı engellemenin bir yolu var mı, bu şehirde yaşarken onu pek bilemiyorum. Yazsan da listeye tık atsan da koşturuyorsun ha bire...
    O değil de şu pintereste hiç ilgi göstermedim gitti, neden acaba, biraz baksam ya!

    YanıtlaSil
  6. Şebnemciğim,
    Teşekkür ederim ve orkiden için en kısa zamanda bir yavru dilerim. :)
    Günlük, hiç değilse haftalık liste işe yarıyor. Bak bu haftanınkini yarıladım bile. Moralim düzeldi. :)

    YanıtlaSil
  7. Keşke komşu olsaydık:)) beni de listeler kurtarıyor. Orkide konusunda hep başarısız oldum artık cesaretim yok:((

    YanıtlaSil
  8. Sevdacığım,
    Keşke komşu olsaydık, ne güzel olurdu. Baharda Ankara'ya gelirsem bir kahve muhabbeti yapalım, değil mi?
    Orkide biraz şans işi galiba. ;)

    YanıtlaSil
  9. yine gel, hep gel ki miço sana alışsın :)

    YanıtlaSil
  10. Şulem,
    Zevkle hem de, ama Miço ne kadar alışır pek emin değilim. ;)

    YanıtlaSil

Hoşgeldiniz!